Vigtigt inden du sender en enhed til reparation eller SWAP

Inden du sender din enhed til os, er det vigtigt at du gør følgende:

Send din enhed til reparation:

  • Lav en sikkerhedskopi af din telefon/tablet. Nogle reparationer medfører, at alle data bliver slettet på enheden. Det er ærgerligt at miste alle sine billeder og kontakter, så husk sikkerhedskopi!
  • Slet alle koder (skærmlås o.lign.), hvis ikke du vil dele dem med os.
    • Har du en iPhone/iPad/MacBook skal du slå “Find my/Find enheder” fra på enheden, ellers kan vi  ikke reparere din enhed.
    • Har du en Android skal du ligeledes sikre dig, at du har slået din Google konto fra.

Du kan læse mere om, hvordan du sikrer dig, at din enhed ikke er låst, nederst på siden under “Apple iOS” og “Android”. Også selvom din enhed ikke længere kan tænde.

  • Er der tale om en periodisk fejl på din enhed, må du IKKE nulstille din mobil. Teknikeren skal bruge enhedens logfiler i deres fejlsøgning, og de forsvinder, hvis du nulstiller enheden.
  • Husk at fjerne evt. SIM-kort og hukommelseskort fra enheden, inden du sender den.
 

Send din enhed til SWAP:

Apple iOS: Hvis du ejer en iPhone eller iPad, skal du først sikkerhedskopiere dine data til clouden. Derefter skal du gå til indstillingerne, trykke på “Nulstil” og derefter vælge “Slet alt indhold og alle indstillinger”. Efter at have indtastet din kode vil enheden automatisk slette alle data og starte på ny som om den var helt ny.

Android: Hvis du bruger en Android-enhed, skal du først sikkerhedskopiere dine data til clouden og sørge for, at dine data er krypterede. Dette kan gøres ved at gå ind i sikkerhedsmenuen og aktivere indstillingen “Beskyt krypterede data”. Derefter skal du vælge “Nulstil telefonen”, og enheden vil slette alt krypteret indhold og starte på ny som om den var ny.

Enheden er nu klar til at blive fremsendt.
Du er altid velkommen til at ringe, hvis du har spørgsmål om din skade.

Læs her under hvordan du fjerner de forskellige låse fra din enhed.
Tryk på linkene i teksten for at få flere detaljer.

Følg disse trin, inden du sender enheden til reparation eller udskiftning. Hvis enheden ikke tænder eller reagerer, skal du udføre så mange trin som muligt:

  1. Sikkerhedskopier din iOS- eller iPadOS-enhed. For at beskytte dine data skal du slette dataene på din iOS- eller iPadOS-enhed
  2. Fjern din enhed fra enhedslisten for dit Apple-id.
  3. Fjern SIM-kortet fra din iOS-enhed, eller iPadOS-enhed, hvis den bruger et, og gem det et sikkert sted. Hvis din iOS-enhed ikke bruger et SIM-kort, skal du om nødvendigt kontakte din udbyder af trådløse tjenester og bede om et nyt eSIM eller om at få tjenesten suspenderet. 

Samsung konto:
At fjerne sin Samsung konto er ikke det samme som at slette din konto. Du kan roligt fjerne din konto fra din enhed uden at miste din data. Se hvordan her: Fjern Samsung konto.

Google konto:
For at fjerne din Google konto fra enheden skal du følge denne guide: Fjern Google konto.

Android skærmlås:
Hvis du har en Android enhed skal du fjerne skærmlåsen. Du kan se hvordan ved at klikke her.